box-1514845_1920

Rozwaga w planowaniu treningu

Decyzja o podjęciu treningu może być zarówno przemyślana, jak również bardzo spontaniczna. Niekiedy podejmuje się ją pod wpływem niespodziewanego spotkania, można jednak dojrzewać do niej miesiącami. Bez względu na to, jak została podjęta, samego treningu nie należy jednak rozpoczynać zbyt pochopnie. Warto najpierw zastanowić się nad tym, na ile można sobie pozwolić. Ktoś, kto ostatnie lata spędził na kanapie, nie pobiegnie w maratonie. Trzeba cenić siły na zamiary. W tym wypadku nawet dosłownie. Poza tym pod uwagę przyszły trenujący powinien wziąć również cele, jakie poprzez zaangażowanie w trening chce osiągnąć. W zależności od nich układa się plan zajęć. Jeżeli nie ma się o tym pojęcia, przydadzą się rady profesjonalnego trenera. Będzie wiedział, które ćwiczenia wybrać, a także podpowie jak często i w jakich ilościach je wykonywać. Jeżeli podczas planowania treningu człowiek wykaże się rozwagą, będzie ona procentowała przez cały czas jego realizowania w postaci większego bezpieczeństwa i lepszych wyników.

One comment

  1. Od samego początku swojej przygody z kulturystyką, trenuję w warunkach domowych. Ciężko było mi przez pierwsze 2 lata treningów osiągnąć jakiekolwiek rezultaty,stosowałem się do różnych porad znalezionych w necie , na forach, ale dopiero wykupienie planu treningowego na potreningu.pl/plany pozwolił mi, z pomocą trenerawykorzystać potencjał z treningu, który mogę wykonywać w domu z ciężarem własnego ciała lub użyciem podstawowego sprzętu.
    Bardzo pomocny okazał się też ten dział na SFD – http://www.sfd.pl/Trening_w_domu-f308.html

Leave a Reply

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *